The White Brotherhood - International Foundation Omraam Villa di Vico Onlus

Main menu

The White Brotherhood

O.M. Aïvanhov

The Universal White Brotherhood is a movement created in the early years of the twentieth century by Peter Deunov in Bulgaria. Brought to France by Omraam Mikhael Aivanhov in 1937, it is now a movement of spiritual nature spread all over the world. The term "WHITE" does not contain any reference to the color of the skin of an ethnic group, but it refers - in analogy to the color white, which is the synthesis of all the other colors – to the idea of ​​a Universal Brotherhood, which embraces all beings, without exception, inviting them to make a fraternal, harmonious life on earth respecting every race, every religion and every nationality.

There are two types of the Universal White Brotherhood: the first refers to the national associations present in many countries around the world. The aim of these associations, non-profit, apolitical and based on voluntary work, is to operate in the field of spirituality, culture, and solidarity, and to promote the cultural, moral and spiritual values of individuals and of civil society.

They aim at the study, dissemination, diffusion of, and to putting into practice, the Teachings of the philosopher Omraam Mikhael Aivanhov, who wants to disseminate the universal values ​​of brotherhood and solidarity among peoples, as well as the harmonious synthesis of the different aspects of a world culture, the promotion of moral values ​​of the individual, a social, economic and technological development in harmony with nature.

Alongside these national associations there is another Universal White Brotherhood, the one that Aïvanhov called the Great Universal White Brotherhood, composed of all the Enlightened ones, the Masters, the Saints, the Initiates of all times and all cultures, who since always help and support the evolution of humanity.

Some observations of Aïvanhov on the Great Universal White Brotherhood:

"La Grande Fratellanza Bianca è una potenza che si estende in tutto il sistema planetario e oltre. Non la si deve giudicare basandosi su quella che è qui sulla terra, un pugno di uomini e donne che non sempre sono saggi e illuminati. La vera Fratellanza Bianca Universale, che è in Alto, comprende tutti gli Esseri più evoluti; qui noi siamo solo una succursale, se volete, che usufruisce della loro Luce e del loro sostegno per eseguire i loro progetti. La fratellanza che è in basso deve diventare però sempre più il riflesso fedele di quella che è in Alto."

Omraam Mikhaël Aïvanhov

"L'epoca in cui, per evolvere e pensare alla propria salvezza, si credeva di dover vivere in solitudine, è ormai finita. Stiamo entrando nell'era della fratellanza. Gli esseri umani non devono più creare delle separazioni fra loro, ma camminare insieme, fianco a fianco, per creare sulla terra una fratellanza universale, in seno alla quale tutti formeranno una grande famiglia. Allora le frontiere cadranno e, invece di fare tante spese inutili per proteggersi gli uni dagli altri, i popoli vivranno nell'abbondanza e nella pace. Queste sono le idee che ispirano l'Insegnamento della Fratellanza Bianca Universale, perché il nostro scopo è quello di svilupparci su tutti i piani per diventare degli esempi, camminando tutti insieme, uniti dall'amore che Dio vuole che ci sia fra tutti gli esseri umani. Il nostro ideale è vivere in armonia nella vita collettiva, poiché in essa si trovano tutte le benedizioni."

Omraam Mikhaël Aïvanhov

The Brotherhood in the World